22 Nisan 2010 Perşembe

Kitap Kardeşliği(kardeş değişimi )

Tekrar merhaba. Daha önceki blogta Faik Reşit Unal ilköğretim okuluna kitap yardımı yapacağımızdan behsetmiştik. Bu konu hakkında hocalarla konuştuk.Gerekli yardımı bize sağlayacaklarını söylediler.(en azından biz öyle sandık)Fakat daha şuurlu bir şekilde konuyu düşündükten sonra daha doğru(bize göre) bir karar verdik.

Bu kararı verirken tabi ilkokul müdürünün" ARABA GALERİSİ" sahibi olduğu gerçeği baya bir etkili oldu( hattı zatında yüzümüze bir tokat gibi çarptı).Müdürün kitaptan çok bizden bilgisayar taleb etmesi "Valla biz istediğimiz zaman yardım alıyoruz..Kitap ta iyi olur fakat bilgisayar bizim için daha iyi..Toplarsanız seviniriz" demesinden mütevellit bizde yardım yapmayı planladığımız okulu değiştirmekle daha hayırlı bir iş yapacağımızı düşündük.Evet son anda olması biraz üzücü ama sanırım yapacak başka birşeyimiz yok. Yörük hocam şu an "Türkiyeye Hoşgeldiniz" dediğinizi kulağımda duyar gibi oluyorum.

Bu hayalkırıklıklarından sonra konuştuk tartıştık Doğuda bulunun ve gerçekten kitap almakla mutlu olcabilecek insanları düşündük.Hatta ve hatta bunu neden daha önce düşünemediğimiz konusunda vicdan azabı bile çektik. Ve sonunda herkes için en doğru kararı verdik. Bayburtta bulunan bir ilköğretim okuluna kitap gönderelim dedik.(İL seçimi tamamen piyango durumu olmuştur.Şahsen Aysel ile ben haritayı önümüze koyup parmağımızla rastgele bi yer işaretledik) Dün Bayburt İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile konuştuk ve gerçekten çook ama çok mutlu olduk.

Bu projeden bahsedince Milli Eğitim müdürünün "Allah Razı olsun yaaa!!" demesi ayrı bir mutluluk yaratmış olabilir fakat gerçekten ne kadar çok kitaba ihtiyaçları olduklarını anlatınca ve aslında tek bir okulda değil kitap artarsa diğer okullara da seve seve kitapları gönderebilceğini söyleyince apayrı mutlu olduk. Bunda daha önceki işi batırmış olmanın üzüntüsünden doğan "işe yaramayız biz" durumunun değişmesi bizi baya bir motive etti tabi.
Bana ihtiyacı olan okulların listesini gönderecek bugün yarın. Gerçi yarın 23 Nisan pek umutlu değilim. Ama beklemedeyim.

Okul Bayburtta olacağı için resim konusundan yoksun bir grup olacağız sanırım fakat bütün kitaplar toplandıktan sonra ayarlayabilirsek oraya gidip bizzat okulu görmek istiyorum. Fazlasıyla davet aldık bunu geri çevirebiceleceğimizi sanmıyorum.
Gençlik karavanında ilanı yapıştırır yapıştırmaz Türkiye'nin herbiryerinden mailler geldi. İnanılmaz heyecanlandık, herkes kitap yollamak için sabırsızlanıyor. Fakat ufak bi sorunumuz var. Bütün kitaplar İstanbuldan gitmeceyeği kargoyla yollamak gerekiyor ama kargo ücretini okul karşılayamaz doğal olarak. Yollayan insanlardan da böyle bir talepte bulunamam.O nedenle şöyle birşey düşündük: Herhangi bir kargo şirketi ile konuşalım, bu konuda bize yardımcı olup olmayacaklarını öğrenelim... Şimdilik üretebildiğimiz tek çözüm bu. Pazartesi hemen bu soruna çözüm bulmaya çalışacağız.

Not: Kargo şirketi seçimi de aynı il seçimi gibi piyango usulü olacaktır ki içimden bir ses nedense bütün kargo şirketleriyle konuşmam gerektiğini söylüyor.

Kısacası kitap kardeşliği proje sahipleri şu an çok mutlu ve bu mutluluğun aynen devam etmesi için çalışmaya devam edecek: )

Şimdilik hoşçakalın...

Duygu Bayındır

1 yorum:

  1. dostummmmmmmmm süperizzzzzzzzzzzzzz başarcaz merak etme oluyo kitaplar gidiyomuş:) öptum ..

    YanıtlaSil